1. ایجاد بودجه: با پیگیری درآمد و هزینه های خود شروع کنید تا ببینید پول شما به کجا می رود. بودجه ای تهیه کنید که تمام هزینه های ضروری شما مانند اجاره، آب و برق و خواربار را در بر می گیرد.
  2. نیازها را بر خواسته ها اولویت دهید: در مورد آنچه نیاز دارید در مقابل آنچه می خواهید با خود صادق باشید. هزینه های ضروری را بر هزینه های اختیاری اولویت دهید.
  3. ابتدا به خودتان پول بدهید: هر ماه بخشی از درآمد خود را برای پس انداز و سرمایه گذاری کنار بگذارید. این به شما کمک می کند تا یک شبکه ایمنی بسازید و در جهت اهداف بلندمدت مالی تلاش کنید.
  4. اجتناب از بدهی: سعی کنید از گرفتن بدهی خودداری کنید، مخصوصا بدهی های با بهره بالا مانند بدهی کارت اعتباری. اگر نیاز به پرداخت بدهی دارید، مطمئن شوید که شرایط و ضوابط را درک کرده اید و برنامه ای برای پرداخت آن دارید.
  5. یک صندوق اضطراری بسازید: هدف خود را برای صرفه جویی در هزینه های زندگی سه تا شش ماهه در یک حساب پس انداز به راحتی در دسترس داشته باشید. این به شما کمک می کند تا هزینه های غیرمنتظره را پوشش دهید و از بدهکاری جلوگیری کنید.
  6. عاقلانه سرمایه گذاری کنید: سرمایه گذاری در سبد متنوعی از صندوق های سرمایه گذاری با شاخص کم هزینه یا ETF را در نظر بگیرید. این می‌تواند به شما کمک کند ثروت خود را در طول زمان افزایش دهید و برای اهداف بلندمدت مالی آماده شوید.
  7. از حساب‌های بازنشستگی استفاده کنید: اگر کارفرمای شما یک طرح بازنشستگی 401(k) یا دیگر برنامه‌های بازنشستگی ارائه می‌دهد، تا جایی که می‌توانید کمک کنید. این حساب‌ها مزایای مالیاتی ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در ساختن یک تخم لانه برای آینده کمک کنند.
  8. مواظب خرج کردن باشید: از خریدهای ناگهانی خودداری کنید و سعی کنید به آنچه در حال حاضر دارید بسنده کنید. قانون 30 روزه را در نظر بگیرید: اگر به آن نیاز ندارید، 30 روز قبل از خرید آن صبر کنید.
  9. برای خریدهای بزرگ پس انداز کنید: اگر نیاز به خرید بزرگی دارید، مانند ماشین یا پیش پرداخت خانه، به جای بدهی، پس انداز کنید.
  10. از کارمزدها آگاه باشید: کارمزدهای مرتبط با حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری‌های خود را بدانید. به دنبال گزینه های کم هزینه برای صرفه جویی در هزینه در طول زمان باشید.
  11. درباره مالیات‌ها بیاموزید: بدانید مالیات‌ها چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانند بر امور مالی شما تأثیر بگذارند. از حساب‌های دارای مزیت مالیاتی مانند Roth IRAs و برنامه‌های 529 استفاده کنید.
  12. روی خود سرمایه گذاری کنید: روی تحصیلات و حرفه خود سرمایه گذاری کنید تا پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید و آینده مالی بهتری بسازید.
  13. کوچک شروع کنید: احساس نکنید که باید همه کارها را یکجا انجام دهید. با قدم های کوچک شروع کنید و به تدریج دانش و عادات مالی خود را تقویت کنید.
  14. به دنبال مشاوره حرفه ای باشید: اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا در مورد یک موضوع مالی خاص به کمک نیاز دارید، با یک مشاور مالی مشورت کنید.
  15. صبور باشید: ایجاد یک پایه مالی قوی نیاز به زمان و صبر دارد. به برنامه خود پایبند باشید و از گرفتار شدن در طرح های سریع پولدار شدن خودداری کنید.
  16. درآمد خود را متنوع کنید: برای تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمد خود، شروع به فعالیت‌های جانبی یا سرمایه‌گذاری در ملک اجاره‌ای کنید.
  17. برای شرایط اضطراری آماده باشید: یک صندوق اضطراری برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره مانند تعمیر خودرو یا صورت‌حساب‌های پزشکی در محل خود نگه دارید.
  18. از مزیت تطابق کارفرما استفاده کنید: اگر کارفرمای شما یک برنامه تطبیق برنامه بازنشستگی 401(k) یا دیگر برنامه‌های تطبیق برنامه بازنشستگی را ارائه می‌دهد، به اندازه کافی برای استفاده کامل از این مسابقه مشارکت کنید.
  19. برنامه بودجه بندی را در نظر بگیرید: برنامه های بودجه ریزی زیادی در دسترس هستند که میتوانند به شما کمک کنند هزینه های خود را پیگیری کرده و از امور مالی خود مراقبت کنید.
  20. بازبینی و تنظیم: به طور منظم بودجه و برنامه مالی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید و تغییرات لازم را انجام دهید.

با پیروی از این 20 نکته، جوانان میتوانند کنترل امور مالی خود را در دست بگیرند و خود را برای موفقیت طولانی مدت آماده کنند. به یاد داشته باشید که صبور باشید، منضبط بمانید و در صورت نیاز به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...